20120107

leituras... no child left behind [lá por fora] e... 'escola para todos' [por cá]...?

nós gostamos é disto... e lemos pouco, ou o pouco que lemos nada tem a ver com a realidade do sistema educativo e o resultado da aplicação de programas, medidas, projectos e afins, que não são 'avaliados' objectivamente [talvez, alguns, intramuros...]...

como é que estamos de resultados em termos de cef, currículos alternativos, pei e outras siglas que pouco ou nada significam se não 'grelhados' para preencher [a burocracia pedagógica eduquesa]...

por cá vamos vendo uma acção da epis [com uma agenda...], do projecto fénix... com alguma divulgação mas sem um estudo sério [eu não conheço] sobre o alcance da aplicação dos mesmos...

lá por fora...

"It is time to acknowledge this failure and adopt a more effective course for the federal role in education. Policymakers must abandon their faith-based embrace of test-and-punish strategies and, instead, pursue proven alternatives to guide and support the nation’s neediest schools and students.
The data accumulated over 10 years make three things clear:
1) NCLB has severely damaged educational quality and equity, with its narrowing and limiting effects falling most severely on the poor.
2) NCLB failed to significantly increase average academic performance and significantly narrow achievement gaps.
3) Attempts to deal with NCLB’s severe shortcomings, such as the Obama administration’s waivers and the Senate Education Committee’s Elementary and Secondary Education Act (ESEA) reauthorization bill, fail to address many of NCLB’s fundamental flaws and in some cases will intensify them. These proposals will extend a “lost decade for U.S. schools.”"


para ler o relatório sobre os dez anos de no child left behind, aqui.


Sem comentários: